Nytårstalen 2016 fra Jyderup Musikforening

2016 blev året hvor Jyderup atter fik en aktiv musikforening. Et år er gået og vi har allerede nu nået mange af vores mål.

Vi har i dag 75 medlemmer, cirka 18 frivillige og med næste arrangement, har vi afholdt 4 arrangementer det første år. Årets sidste arrangement i Jyderup Musikforening bliver afholdt 2. juledag. Vores arrangementer, skal ses som en god anledning for at mødes med venner og familie.

En af vores målsætninger var at skabe de fornødne rammer for musikken her i byen. Med en lille ombygning af scenen har vi sørget for at der nu er plads til et større band og deres udstyr. Vi arbejder i øjeblikket på at lave ny belysning på scenen. Belysningen bliver monteret inden jul.

Ombygningen af scenen foregik i december 2016, hvor vi fik fjernet de gamle kulisser og den defekte scenebelysning.

En anden opgave vi har, er at søge efter nye bands, som mangler en scene at starte fra. Personal Playground er et nyt band, som selv har kontaktet os, for at få lov at underholde. De vil fungere som supportband for Stockcars denne aften. Kender du et band, der på samme måde trænger til en scene og et publikum, hører vi gerne fra jer.

2017 byder på nye opgaver der skal løses. Vi vil se på et anlæg, som kan være installeret fast på scenen, som både vi og andre foreninger kan bruge. I kælderen er der en opgave med at få gjort backstage faciliteterne klar til de kommende kunstnere. Vi skal have ryddet op og skabt de fornødne omklædningsfaciliteter som mangler, for at vi kan modtage kunstnere.

Vi glæder os til 2017 hvor vi forventer at byde på flere spændende arrangementer.

Der bliver musik i Jyderup 2. Juledag!

Nice Guys luner dansegulvet i Jyderup

Etableret og grundlagt på en succes!